Բոլոնյան բարեփոխումները Հայաստանում դոփում են տեղում
07.05.2015
12:00
Թեպետ 2005 թ.-ից Հայաստանի բարձրագույն կրթական համակարգում ընթանում են բոլոնյան բարեփոխումները, այնուամենայնիվ շատերն անգամ հստակ պատկերացում չունեն դրանց մասին: Փորձագետների կարծիքով՝ ռեֆորմների մասին ամբողջական պատկերացում չունեն ոչ միայն ուսանողները, այլև պրոֆեսորադասախոսական կազմը:

«Հիմնական խնդիրն այն է, որ բոլոնյան ազատական կրթական համակարգի ռեֆորմները Հայաստանում փորձում են իրականացնել վերևից ներքև սկզբունքով, ինչը հակասում է հենց ռեֆորմների ոգուն», - հայտարարեց փորձագետ Սամվել Կարաբեկյանը՝ հավելով, որ ուղղահայաց մոտեցման պատճառով բարեփոխումները անհասկանալի են շատերի համար: «Բարեփոխումները չեն հասել լսարան», - կարճ հավելեց նա:

«2005-ից ընթացող բոլոնյան ռեֆորմների ազդեցությունը ՀՀ բարձրագույն կրթության զարգացման վրա» թեմայով փորձագետներ Սամվել Կարաբեկյանի, Հրանուշ Խառատյանի, Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոնի դասախոս Արևիկ Անափիոսյանի և Հայաստանի ուսանողական ասոցիացիայի ներկյացուցիչ Էրիկ Վարդանյանի մասնակցությամբ «Մեդիա կենտրոնում» մայիսի 7-ին տեղի ունեցավ քննարկում:

Ըստ Կարաբեկյանի՝ բարձրագույն կրթության համակարգում բարեփոխումների կառուցվածքային և բովանդակային ասպեկտների մասին հստակ պատկերացում չկա նաև բուհերում իրականացվող սխալ տեղեկատվական քաղաքականության պատճառով:

«Բացի ճիշտ իրականացվող տեղեկատվական աշխատանքից՝ բուհերը պետք է ունենան ինքնավարություն, ինչի մասին շատ ենք խոսում: Սակայն բուհերի ներսում ոչ մի ինքնավարություն էլ չկա: Այսպիսով մենք իրականացնում ենք մի բարեփոխում, որը չունի համապատասխան աջակցություն, իրականացվում է այն մեթոդներով և միջոցներով, որոնք հակասում են բարեփոխումների գաղափարին», - նշեց փորձագետը:

Փորձագետները կարևորում են բոլոնյան կրթական համակարգի ամբողջական ներդրումը, քանի որ այն հնարավորություն է տալիս ինտեգրվել եվրոպական կրթական տարածքին: Տվյալ համակարգը բերում է նաև իր հետ նոր կրթական կառուցակարգեր և բովանդակություն:

«Այժմ մենք ունենք նոր կառուցակարգեր, որոնք, ըստ ընդունված փաստաթղթերի, ներդրված են և նորմալ գործում են: Իրականում այդ կառուցակարգերը դեռ չունեն բովանդակություն: Ընդհանրապես այս համակարգի հաջողությունը կախված է պրոֆեսորադասախոսական կազմից, որն այսօր կտրված է գիտական աշխատանքից և վերապատրաստման կարիք ունի», - նշեց Հրանուշ Խառատյանը՝ հավելելով, որ Հայաստանում հին կրթական համակարգն արդեն գոյություն չունի, իսկ նորը դեռ չի ստեղծվել:

Կրթական բորեփոխումը, նշում է Խառատյանը, չի կարող արագ արդյունք տալ. ժամանակ է պետք: «Կրթական ռեֆորմը չի կարող արագ արդյուքն տալ և արագ ներդրվել, քանի որ կապ ունի մարդկային ռեսուրսների հետ: Օրինակ՝ գիտնականին կայանալու համար անհրաժեշտ է 20 տարի», - հավելեց փորձագետը՝ նշելով բարեփոխումների իրականացման թերություններն իրենց զգացնել կտան բոլոր ոլորտներում՝ սկսած կրթությունից մինչև տնտեսություն և պետության ընդհանուր զարգացում:

Բարեփոխումների հիմնական նպատակը, ըստ Արևիկ Անափիոսյանի, կրթության պատվիրատուին՝ ուսանողին, որակյալ կրթություն տրամադրելն է, որպեսզի նա մրցունակ լինի աշխատաշուկայում: «Իսկ դրա համար դասախոսներին պետք է տրամադրել համապատասխան մեթոդաբանություն, որ կօգնի ապահովել նաև կրթական նոր բովանդակություն: Այժմ բուհերում դասախոսների մեծ մասը հիմանականում զբաղված է բուն կրթական գործընթացով: Նրանց համար չեն ապահովված պայմաններ, չի հատկացված ժամանակ սեփական զարգացման և գիտությամբ զբաղվելու համար», - պարզաբանեց նա:

Էրիկ Վարդանյանը ևս փաստեց, որ ուսանողների մեծ մասը հստակ պատկերացում չունի, թե ինչ է բոլոնյան կրթական համակարգը: Այդ եզրակացությանը նա եկել է Հայաստանի ուսանողական ասոցիացիայի վերջերս անցկացրած հետազոտության արդյունքում: «Հետազոտության շրջանակներում մենք հարցում անցկացրեցինք ուսանողների շրջանում: Պարզվեց, որ մեծ մասը մակերեսային և ընդհանրական պատկերացում ունի այդ համակարգի մասին», - տեղեկացրեց Վարդանյանը:  

Արշալույս Մղդեսյան, «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակի հետ կապվելու համար գրեք [email protected]  հասցեին:

 

 

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
«Արցախում ընտրությունները կկայանան ցանկացա՞ծ եղանակի»
27.03.2020
18:00
Աշխարհում մարդկային կուտակումներ ենթադրող բոլոր իրադարձությունները հետաձգվում են՝ Օլիմպիական խաղեր, հանրաքվեներ, կրոնական հավաքներ…Աշխարհում արտակարգ դրություն է:
Մարտի 31-ին, սակայն, Արցախում տեղի կունենան նախագահական ընտրություններ:
Ինչո՞վ են ընտրությունները գերակա կորոնավիրուսի հնարավոր տարածման վտանգի հանդեպ:
Մեդիա կենտրոնն այս և այլ հարցերի պատասխանները քննարկում է Իրազեկ քաղաքացիների միավորում ՀԿ ծրագրերի համակարգող Դանիել Իոաննիսյանի հետ:
Հայտարարություն
27.03.2020
17:00
Մենք՝ ներքոստորագրյալ կազմակերպություններս, գոհունակությամբ ենք ընդունել այն, որ ՀՀ կառավարությունը մարտի 25-ին վերանայեց մարտի 16-ի իր որոշումը և վերացրեց նոր կորոնավիրուսի հետ կապված խնդիրների լուսաբանման անհամաչափ սահմանափակումները։
«Որքանով է հայակական համացանցը պատրաստ գերծանրաբեռնված աշխատանքին»
27.03.2020
10:30
Մեդիա կենտրոնն իրականացրեց հեռավար հարցազրույց Կանադայում բնակվող Դավիթ Սանդուխչյանի՝ «Որքանով է հայակական համացանցը պատրաստ գերծանրաբեռնված աշխատանքին» թեմայով։ Դավիթ Սանդուխչյանն ինտերնետ ոլորտի իրավաբան է և հարցազրույցի ժամանակ կիսվում է իր մտահոգություններով և տեսլականով, խոսում հայաստանյան և համաշխարհային ինտերնետ կապի որակի, առկա մարտահրավերների և լուծումների մասին։
Խոշտանգումը շարունակում է խնդիր մնալ անգամ հեղափոխությունից հետո. Արա Ղարագյոզյան
26.03.2020
20:02
Երեկ՝ մարտի 25-ին, Վերաքննիչ դատարանը մասնակի բավարարել է խոշտանգման գործով տուժող ճանաչված քաղաքացու շահերի պաշտպան Արա Ղարագյոզյանի ու դատախազ Վարդգես Սարգսյանի բողոքները՝ բեկանելով Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի խոշտանգման գործով ամբաստանյալի նկատմամբ արդարացման դատավճիռը, գործը ուղարկելով առաջին ատյանի դատարան՝ նոր ծավալով քննության։
Սովորենք սիրել ու պահպանել միմյանց
26.03.2020
19:54
Ինչպե՞ս հաղթահարել կորոնավիրուսի տարածմամբ պայմանավորված՝ մեկ ամիս (գուցե ավելի) տնից դուրս չգալու անորոշությունը: Ի՞նչ լուծումներ են առաջարկում հոգեբանները՝ նվազագույն էմոցիոնալ կորուստներով հաղթահարելու համաշխարհային մասշտաբի այս ճգնաժամը: Այս և մի շարք այլ հարցերի շուրջ ենք զրուցել «ԱՅԳ» հոգեբանական ծառայությունների կենտրոնի տնօրեն Վարուժան Մելքոնյանի հետ: