Բոլոնյան բարեփոխումները Հայաստանում դոփում են տեղում
07.05.2015
12:00
Թեպետ 2005 թ.-ից Հայաստանի բարձրագույն կրթական համակարգում ընթանում են բոլոնյան բարեփոխումները, այնուամենայնիվ շատերն անգամ հստակ պատկերացում չունեն դրանց մասին: Փորձագետների կարծիքով՝ ռեֆորմների մասին ամբողջական պատկերացում չունեն ոչ միայն ուսանողները, այլև պրոֆեսորադասախոսական կազմը:

«Հիմնական խնդիրն այն է, որ բոլոնյան ազատական կրթական համակարգի ռեֆորմները Հայաստանում փորձում են իրականացնել վերևից ներքև սկզբունքով, ինչը հակասում է հենց ռեֆորմների ոգուն», - հայտարարեց փորձագետ Սամվել Կարաբեկյանը՝ հավելով, որ ուղղահայաց մոտեցման պատճառով բարեփոխումները անհասկանալի են շատերի համար: «Բարեփոխումները չեն հասել լսարան», - կարճ հավելեց նա:

«2005-ից ընթացող բոլոնյան ռեֆորմների ազդեցությունը ՀՀ բարձրագույն կրթության զարգացման վրա» թեմայով փորձագետներ Սամվել Կարաբեկյանի, Հրանուշ Խառատյանի, Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոնի դասախոս Արևիկ Անափիոսյանի և Հայաստանի ուսանողական ասոցիացիայի ներկյացուցիչ Էրիկ Վարդանյանի մասնակցությամբ «Մեդիա կենտրոնում» մայիսի 7-ին տեղի ունեցավ քննարկում:

Ըստ Կարաբեկյանի՝ բարձրագույն կրթության համակարգում բարեփոխումների կառուցվածքային և բովանդակային ասպեկտների մասին հստակ պատկերացում չկա նաև բուհերում իրականացվող սխալ տեղեկատվական քաղաքականության պատճառով:

«Բացի ճիշտ իրականացվող տեղեկատվական աշխատանքից՝ բուհերը պետք է ունենան ինքնավարություն, ինչի մասին շատ ենք խոսում: Սակայն բուհերի ներսում ոչ մի ինքնավարություն էլ չկա: Այսպիսով մենք իրականացնում ենք մի բարեփոխում, որը չունի համապատասխան աջակցություն, իրականացվում է այն մեթոդներով և միջոցներով, որոնք հակասում են բարեփոխումների գաղափարին», - նշեց փորձագետը:

Փորձագետները կարևորում են բոլոնյան կրթական համակարգի ամբողջական ներդրումը, քանի որ այն հնարավորություն է տալիս ինտեգրվել եվրոպական կրթական տարածքին: Տվյալ համակարգը բերում է նաև իր հետ նոր կրթական կառուցակարգեր և բովանդակություն:

«Այժմ մենք ունենք նոր կառուցակարգեր, որոնք, ըստ ընդունված փաստաթղթերի, ներդրված են և նորմալ գործում են: Իրականում այդ կառուցակարգերը դեռ չունեն բովանդակություն: Ընդհանրապես այս համակարգի հաջողությունը կախված է պրոֆեսորադասախոսական կազմից, որն այսօր կտրված է գիտական աշխատանքից և վերապատրաստման կարիք ունի», - նշեց Հրանուշ Խառատյանը՝ հավելելով, որ Հայաստանում հին կրթական համակարգն արդեն գոյություն չունի, իսկ նորը դեռ չի ստեղծվել:

Կրթական բորեփոխումը, նշում է Խառատյանը, չի կարող արագ արդյունք տալ. ժամանակ է պետք: «Կրթական ռեֆորմը չի կարող արագ արդյուքն տալ և արագ ներդրվել, քանի որ կապ ունի մարդկային ռեսուրսների հետ: Օրինակ՝ գիտնականին կայանալու համար անհրաժեշտ է 20 տարի», - հավելեց փորձագետը՝ նշելով բարեփոխումների իրականացման թերություններն իրենց զգացնել կտան բոլոր ոլորտներում՝ սկսած կրթությունից մինչև տնտեսություն և պետության ընդհանուր զարգացում:

Բարեփոխումների հիմնական նպատակը, ըստ Արևիկ Անափիոսյանի, կրթության պատվիրատուին՝ ուսանողին, որակյալ կրթություն տրամադրելն է, որպեսզի նա մրցունակ լինի աշխատաշուկայում: «Իսկ դրա համար դասախոսներին պետք է տրամադրել համապատասխան մեթոդաբանություն, որ կօգնի ապահովել նաև կրթական նոր բովանդակություն: Այժմ բուհերում դասախոսների մեծ մասը հիմանականում զբաղված է բուն կրթական գործընթացով: Նրանց համար չեն ապահովված պայմաններ, չի հատկացված ժամանակ սեփական զարգացման և գիտությամբ զբաղվելու համար», - պարզաբանեց նա:

Էրիկ Վարդանյանը ևս փաստեց, որ ուսանողների մեծ մասը հստակ պատկերացում չունի, թե ինչ է բոլոնյան կրթական համակարգը: Այդ եզրակացությանը նա եկել է Հայաստանի ուսանողական ասոցիացիայի վերջերս անցկացրած հետազոտության արդյունքում: «Հետազոտության շրջանակներում մենք հարցում անցկացրեցինք ուսանողների շրջանում: Պարզվեց, որ մեծ մասը մակերեսային և ընդհանրական պատկերացում ունի այդ համակարգի մասին», - տեղեկացրեց Վարդանյանը:  

Արշալույս Մղդեսյան, «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակի հետ կապվելու համար գրեք [email protected]  հասցեին:

 

 

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
Փախստականներ՝ չճանաչված պետությունից. ո՞ր իրավունքով են պաշտպանված
20.11.2020
18:00
Նոյեմբերի 20-ին, ժամը 18:00-ին, Մեդիա կենտրոնը անցկացրեց հարցազրույց միջազգային իրավունքի մասնագետ, փաստաբան Արա Ղազարյանի հետ՝ «Փախստականներ՝ չճանաչված պետությունից. ո՞ր իրավունքով են պաշտպանված» թեմայով:
Պատերազմական լրագրության հոգեբանական վտանգները
19.11.2020
17:00
Պատերազմական գոտում լրագրողների աշխատանքը լի է սթրեսային իրավիճակներով, նրանք գրեթե ամեն օր առնչվում են մարդկային տառապանքի, տարատեսակ ավերածությունների հետ։ Երբ պատերազմի տրավման չի շրջանցում լրագրողներին, այն դառնում է մարտահրավեր՝ լրագրողի աշխատանքի ու նրա լսարանի համար։





Միջազգային մամուլը՝ ԼՂ շուրջ ստեղծված նոր իրավիճակի մասին
18.11.2020
12:00
Նոյեմբերի 18-ին՝ ժամը 12։00-ին, «Մեդիա կենտրոն»-ը կազմակերպեց առցանց քննարկում «Միջազգային մամուլը՝ ԼՂ շուրջ ստեղծված նոր իրավիճակի մասին» թեմայով։

Ներքաղաքական ճգնաժամ. ինչպե՞ս է հնարավոր հաղթահարել
18.11.2020
11:00
Նոյեմբերի 18-ին, ժամը 11:00-ին, Մեդիա կենտրոնի առցանց հյուրն էր «Դետեկտոր» վերլուծական նախագծի գլխավոր խմբագիր, քաղաքագետ Էդգար Վարդանյանը: Թեման՝ «Ներքաղաքական ճգնաժամ. ինչպե՞ս է հնարավոր հաղթահարել»:
Պատերազմական հանցագործություններ. ի՞նչ պատասխանատվություն է սպասվում Ադրբեջանին և Թուրքիային
17.11.2020
11:30
Նոյեմբերի 17-ին՝ ժամը 11։30-ին, Մեդիա կենտրոնը կազմակերպեց առցանց քննարկում «Պատերազմական հանցագործություններ. ի՞նչ պատասխանատվություն է սպասվում Ադրբեջանին և Թուրքիային» թեմայով։
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Այսօր մեդիա կենտրոնում
Տեսանյութեր
Մամլո հաղորդագրություն
Միջոցառում
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ
06-07-2020

«Քաղաքացիական հասարակությունը համավարակի ժամանակ և դրանից հետո - 5. Ինչպե՞ս է այն ազդում մարդու իրավունքների...

06-07-2020

«Քաղաքացիական հասարակությունը համավարակի ժամանակ և դրանից հետո - 5. Ինչպե՞ս է այն ազդում մարդու իրավունքների...

27-03-2020

Մեկ շաբաթվա ընթացքում նոր տիպի կորոնավիրուսով վարակվածների թիվը Թուրքիայում տասնապատկվել է, մահացել է 75 մարդ:...