Հարկային նոր օրենսգիրքը կարող է խորացնել անվստահությունը հարկատուների ու պետության միջեւ․ փորձագետներ
30.06.2016
11:00
Հանրային, քաղաքական եւ մասնագիտական շրջանակների քննադատությունների էպիկենտրոնում գտնվող, սակայն Ազգային ժողովում առաջին ընթերցմամբ անցած Հարկային նոր օրենսգրքի նախագիծը, ինչն, ըստ էության, գործարար աշխարհի սահամանադրությունն է, էական շտկումների ու կոնցեպտուալ փոփոխությունների կարքի ունի։

Այդ փաստաթուղթը, որը նախատեսում է հարկերի որոշակի բարձրացում, իսկ 1 մլն դրամից ավել աշխատավարձ ստացողների դեպքում պրոգրեսիվ հարկատեսակի կիրառում, կարող է հանգեցնել հարկատուների շրջանում թերհայտարարագրման։ Այլ կեպ ասած՝ ստվերի մեծացման, այն դեպքում, երբ անհրաժեշտ է հարկերի տեսակներն ու դրույքաչափերի կրճատման հաշվին հարկման բազան մեծացնել։ Այսպիսի կարծիք հայտնեցին «Մեդիա կենտրոնում» հունիսի 30-ին կայացած «Հարկային նոր օրենսգրքի նախագիծը եւ տնտեսության մարտահրվերները» թեմայով քննարկմանը մասնակցող փորձագետները։  

Հայաստանում առաջին անգամ ընդունվում է համապարփակ Հարկային օրենսգիրք։ Մինչ այժմ գործել է Հարկերի մասին օրենքը եւ այլ օրենսդրական ակտեր ու գործադիրի որոշումներ։ «Սա առաջին դեպքն է այդ բոլորը մեկտեղելու ու կոնցեպտուալ հենքի վրա օրենսգիրք մշակելու ուղղությամբ», - նշեց քննարկմանը մասնակից Հարկային խորհրդի անդամ Վահագն Համբարձումյանը։ 723 էջից եւ շուրջ 460 հոդվածներից բաղկացած Հարկային նոր օրենսգիրքը, ըստ Համբարձումյանի ունի «շատ դրական կողմեր», սակայն կան նաեւ թերություններ։

Եթե այժմ գործում են հետեւյալ հարկատեսակները՝ մինչեւ 120.000 դրամ աշխատավարձի դեպքում գանձվում է 24,4%, մինչեւ 2 մլն դրամ՝ 26%, 2 մլնից ավել աշխատավարձի դեպքում՝ 36%, ապա նոր օրենսգրքում առաջարկվում է քիչ այլ պատկեր։ Մինչեւ 120.000 դրամ աշխատավաձի դեպքում գանձվում է 23%, մինչեւ մեկ մլն դրամ՝ 28%, իսկ մեկ մլն դրամից ավել՝ 33%: Ուղղակի այս անգամ պրոգրեսիվ հարկը կիրառվում է ոչ թե երկու մլն դրամից, այլ մեկ։ «Խնդիրն այն է, որ եթե բարձրացվում են հարկային տոկոսադրույքները, ապա սա հանգեցնելու է աշխատավարձերի թերհայտարարագրման։ Եթե հարկատուները ունենում են տարբերակ թերհայտարարագրել իրենց աշխատավարձերը, ապա այդպես էլ կանեն», - ասաց Վահագ      ն Համբարձումյանը։

Քննարկմանը մասնակից ՀՊՏՀ տնտեսության կարգավորման և միջազգային տնտեսական հարաբերությունների ֆակուլտետի դեկան Ատոմ Մարգարյանը նշեց, որ Հարկային օրենսգիրքը ոչ միայն ֆինանսական, պետություն-հարկատու հարաբերությունները կարգավորող փաստաթուղթ է, այլև քաղաքական փաստաթուղթ, քանի որ այն պետք է կոնսենսուսի արդյունքում ընդունվի: «Օրենսգրքին առաջին ընթերցմամբ կողմ են քվեարկել 60 և մի փոքր ավելի տոկոս պատգամավորներ, որը կոնսենսուս չի ձևավորում: Եթե հետագայում չստացվի այն ձևավորել, հարկային օրենսդրությունը չի աշխատի», - ասաց նա։

«Հարկ վճարողների և գործարարների իրավունքների պաշտպանության» ՀԿ Արմեն Եսոյանը, խոսելով Հարկային օրենսգրքի՝ հարկ վճարողների վրա ունեցած ազդեցությանից, նշեց, որ նախ եւ առաջ պետք է փոփոխել այն մտածելակերպը, որ հարկը անհատույց վճար է: «Պետք է սահմանել, որ հարկը այնպիսի վճար է, որի դիմաց պետությունը պարտավորվում է ապահովել բարեխիղճ վարչարարություն, ապահովել մրցակցություն և այլն: Այս դրույթները հիմնականում ներառված են օրենսգրքում», - ասաց Եսոյանը՝ նշելով, որ բարեխիղճ վարչարարության եւ պետական միջոցների արդույնավետ ծախսման խնդրին պետք է լուծում տալ, հակառակ պարագայում կխորանա վստահության խզվածությունը հարկատուների ու պետության միջեւ։

Հարկային բեռի նվազեցման կամ ավելացման տեսանկյունից Եսոյանի խոսքով նախագծում ամրագրված է շուրջ 19 հարկերի և պարտադիր վճարների տեսակներ, որոնք անհրաժեշտ է կրճատել: «Մեր մոտեցումն այնպիսին է, որ հարկերի ու պարտադիր վճարների տեսակները պիտի նվազեն. դրանք պետք է տասնյակի չհասնեն»: Բանախոսը նաեւ լուրջ մտահոգություններ ունի, թե ինչո՞ւ հարկային օրենսգրքի նախագծում և հետագայում օրենքում ամրագրված պիտի լինի հարկային մարմնի ծառայողի` զենք կրելու իրավունք: «Դրա կարևորությունը չեմ տեսնում ու կարծում եմ կփոխվի», - ասաց նա:

Արշալույս Մղդեսյան, «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակի հետ կապվելու համար գրեք [email protected] հասցեին:

 

 

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
«Անցումային արդարադատության իրականացման մեխանիզմները Հայաստանում»
23.05.2019
15:00
Մեդիա կենտրոն, Երևան: Մայիսի 23-ին Երևանի պետական համալսարանի Պալեանների անվան դահլիճում «Մեդիա կենտրոնը»-ը անցկացրեց քննարկում «Անցումային արդարադատության իրականացման մեխանիզմները Հայաստանում» թեմայով:
Ազգային անվտանգության ծառայության գործառույթներն ու լիազորությունների շրջանակը
22.05.2019
11:00
Մեդիա կենտրոն, Երևան: Մայիսի 22-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում «Ազգային անվտանգության ծառայության գործառույթներն ու լիազորությունների շրջանակը» թեմայով:
«Դիտորդների խմբի գործունեության խոչընդոտները և քրեակատարողական հիմնարկներում մարդու իրավունքների խախտումների խնդիրները 2018-2019թթ.-ին»
21.05.2019
11:00
Մեդիա կենտրոն, Երևան: Մայիսի 21-ին ժամը 11:00-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցավ մամուլի ասուլիս՝ «Դիտորդների խմբի գործունեության խոչընդոտները և քրեակատարողական հիմնարկներում մարդու իրավունքների խախտումների խնդիրները 2018-2019թթ.-ին» թեմայով
Ռոբերտ Քոչարյանի հայտարարությունները սուտ են, նա կխուսափի՞ քննությունից․ քննարկում Մեդիա կենտրոնում
20.05.2019
10:00
Մեդիա կենտրոն, Երևան: Մայիսի 20-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցավ «Ռոբերտ Քոչարյանն ազատվեց կալանքից. դատական իշխանության անկախությու՞ն, թե՞ դատական համակարգի հին արատներ» թեմայով քննարկում։
«Բռնությունը ընտանիքում. իրազեկման բացը կրթական ծրագրերում և օրենսդրական փոփոխությունների անհրաժեշտությունը»
15.05.2019
12:00
Մեդիա կենտրոն, Երևան: Մայիսի 15-ին, ժամը 12:00-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում` նվիրված Ընտանիքի միջազգային օրվան: Քննարկման թեման էր՝ «Բռնությունը ընտանիքում. իրազեկման բացը կրթական ծրագրերում և օրենսդրական փոփոխությունների անհրաժեշտությունը»:
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Տեսանյութեր
Մամլո հաղորդագրություն
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ