«Քարոզչության ազդեցությունը մեդիայում քաղաքացիական շարժումների համատեքստում»
20.06.2017
13:00
Հունիսի 20-ին, «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում «Քարոզչության ազդեցությունը մեդիայում քաղաքացիական շարժումների համատեքստում» թեմայով:


Քննարկման բանախոսներն էին մեդիա փորձագետ Սամվել Մարտիրոսյանը, «Ռեգիոն» հետազոտական կենտրոնի տնօրեն Լաուրա Բաղդասարյանը և «Մեդիամաքս» լրատվական գործակալության գլխավոր խմբագիր Դավիթ Ալավերդյանը:

Թեմային անդրադառնալով մեդիա փորձագետ Սամվել Մարտիրոսյանը նախ մատնանշեց քարոզչության կարևոր դերակատարությունը բոլոր ոլորտներում:

«Քարոզչությունը հսկայական ազդեցություն ունի: Իզուր չէ, որ մոտ 60 տարի առաջ տարբեր երկրներում գոյություն ունեին քարոզչության նախարարություններ: Հիմա քարոզչությունը բացասական իմաստ է ստացել: Մենք կարող ենք դա կոչել մարքեթինգ, գովազդ, PR և այլն: Ընդհանուր առմամբ զանգվածային մեդիան հսկայական ազդեցություն ունի, և դա կարելի է տեսնել առնվազն ծախսվող ֆինանսներից: Իսկ դա նշանակում է, որ քարոզչությունը շատ արդյունավետ գործիք է»,-նշեց Սամվել Մարտիրոսյանը: 

Իսկ քարոզչությունը քաղաքացիական շարժումների համատեքստում, մեդիա փորձագետի կարծիքով Հայաստանի դեպքում շատ կարևոր է:

«Մենք հասարակություն ենք, որտեղ քաղաքացիական հասարակությունը ձևավորված չէ: Փաստացի 2010-ականներից նոր մեզ մոտ սկսել է ձևավորվել քաղաքացիական հասարակությունը, որպես քաղաքացիների ինքնակազմակերպան ու ինքնակառավարման ինչ-որ ձև: Եվ այստեղ մեդիաներն ու սոցցանցերը մեծ դեր ունեն, դրանք դարձան այն աղբյուրը, որոնց միջոցով մարդիկ գտնում էին համախոհներ և ինքնակազմակերպվում էին»,-ընդգծեց մեդա փորձագետը:

«Ռեգիոն» հետազոտական կենտրոնի տնօրենԼաուրա Բաղդասարյանը անդրադառնալով քարոզչության դրական ու բացասական ընկալումներին շեշտեց, որ միանշանակ գնահատականներ տալ պետք չէ:

«Քարոզչությունը դանակի նման մի բան է՝ կարող ես մարդ սպանել, բայց կարող ես նաև ինչ-որ օգտակար բան անել, օրինակ՝ հաց կտրատել: Նույնը վերաբերվում է նաև սոցիալական ցանցերի գնահատականին: Նույն այդ քաղաքացիական շարժումները տարածելու ու ավելի զանգվածային դարձնելու առումով սոցցանցերի հետ կապված երկու կարծիք կա՝ առաջինը՝ սոցիալական ցանցերը նվազեցնում են օֆլայն ակտիվությունը զանգվածների, որովհետև բավական է նստել սոցիալական ցանցերի դիմաց ու գրառումներ անել և դա որոշակի ինքնաբավարարման զգացողություն է առաջացնում մարդկանց մեջ: Նրանց մոտ փողոց դուրս գալու պահանջը նվազում է: Կա նաև հակառակ կարծիքը, որ առանց սոցիալական ցանցերի, որևէ մի քաղաքացիական շարժում, օրինակ, «ԷլեկտրիԵրևանը», հանարվոր չէր լինի մարդկանց մասնակցությունը հասցնել մինչև 20 հազարի»,-ասաց Լաուրա Բաղդասարյանը:

«Մեդիամաքս» լրատվական գործակալության գլխավոր խմբագիր Դավիթ Ալավերդյանը թեմայի առնչությամբ նշեց.«Քարոզչության մեջ Գեբելսից հետո որևէ նոր բան չի հորինվել: Հիմնական սկզբունքները դրել է Ռեյխի ինֆորմացիայի ու պրոպագանդայի նախարար Գեբելսը, որը տեղեկատվական պատերազմի որոշակի չափանիշներ է սահմանել: Հիմա փոխվել են մատուցման ձևերը»:

Խնդիրը դիտարկելով «ԷլեկտրիկԵրևան» քաղաքացիական շարժման համատեքստում, Դավիթ Ալավերդյանը նկատեց, որ վերջին ժամանակահատվածի գրեթե բոլոր քաղաքացիական շարժումները ձևավորվել են սոցիալական ցանցերում:

«Ստեղծվել է համախոհների փոքրիկ խումբ, որը սոցցանցերում որոշակի շարժում է ձևավորել, իսկ հետո դա տեղափոխվել է օֆլայն: Դրանից հետո օնլայն ու օֆլայնը ձեռ ձեռի տված գնացել են մինչև վերջ: Եթե ուշադրություն դարձնենք «Էլեկտրիկ Երևան»-ի դեպքում օֆլայնը ավելի շուտ ավարտվեց, քան օնլայնը: Շարժումը արդեն չկար, ցրվել էր, սակայն մարդիկ շարունակում էին հանդես գալ սոցիալական ցանցերում և որոշակի շարունակական բնույթ ունեցավ»,-ասաց Ալավերդյանը:

Անդրադառնալով արտաքին քարոզչության ազդեցությանը, Դավիթ Ալավերդյանը հատկապես շեշտեց ռուսական ԶԼՄ-ների մանիպուլացիոն դերակատարությունը. «Ռուսական ԶԼՄ-ները շատ հեշտությամբ կարողանում են ներքին ինչ-որ խռովություն կամ պահանջ վերաձևակերպել որպես արտաքին պատվեր»:

Սամվել Մարտիրոսյանը հայ հասարակության վրա արտաքին քարոզչության ազդեցությանն անդրադառնալով, նշեց.«Մեր հասարակությունը շատ տարօրինակ է՝ բաժանաված է հակառուսականների ու հակաամերիկյանների, որոնցից յուրաքանչյուրը անվերապահորեն հավատում է կամ՝ ռուսական, կամ՝ արևմտյան ԶԼՄ-ներին: Այս վիճակում, երբ քո հասարակությունը նման կերպ ընկած է դրսի ազդեցության տակ, բավականին բարդ է մի բան անել»:

Լաուրա Բաղդասարյանը շարժումների ժամանակ քարոզչության օգտագործումը շատ բնական համարեց, քանի որ մի կողմից ցանկանում են այն օգտագործելով հզորացնել շարժումը, մյուս կողմից այն օգտագործում են հակառակն անելու համար: Կրկին «ԷլեկտրիկԵրևան» քաղաքացիական շարժման օրինակ բերելով, Լաուրա Բաղդասարյանը նշեց, որ այդ ընթացքում ակտիվ աշխատում էին նաև ուկրաինական ու վրացական ԶԼՄ-ները, որոնք ցանականում էին այդ դեպքերը տեսնել հակառուսականության ֆոնի վրա՝ անվանելով այն «հայկական մայդան»:

Քննարկման շարունակությունը դիտեք այստեղ: 

 

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
«ԱԺ արտահերթ ընտրություններ. հնարավոր զարգացումներն ու հանրության ակնկալիքները»
19.10.2018
19:00
Հոկտեմբերի 18-ին Մեդիա կենտրոնի նախաձեռնությամբ Ա1 պլյուսի տաղավարում առցնաց ուղիղ հեռարձակմամբ անցկացվեց հաղորդում «ԱԺ արտահերթ ընտրություններ. հնարավոր զարգացումներն ու հանրության ակնկալիքները» թեմայով:
«Հունան Պողոսյանի նշանակումը ստորացնում է սյունեցիներին». իրավապաշտպաններ
18.10.2018
11:00
Հոկտեմբերի 18-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունենցավ քննարկում` «Կադրային քաղաքականությունը հետհեղափոխական Հայաստանում» թեմայով:

Հանել դպրոցից «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկան կամ վերախմբագրել դասագրքերը. թեժ բանավեճ
17.10.2018
12:00
Հոկտեմբերի 17-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկան. անհրաժեշտություն, թե քարոզ» թեմայով:
«Հայաստանում ծնելիության մակարդակը նվազել է». ՄԱԿ-ի 2018թ. զեկույց
17.10.2018
11:00
ՀՀ բնակչությունը 2018թ. առաջին եռամսյակից սկսած նվազել է 10.000 մարդով:
Այս մասին հոկտեմբերի 17-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցած մամլո ասուլիսին հայտարարեց ՄԱԿ-ի Բնակչության հիմնադրամի «Օժանդակություն բնակչության հարցերով քաղաքականությունների իրականացմանը» ծրագրի համակարգող Աննա Հովհաննիսյանը:
Օգտատերերի 97 տոկոսը կողմ է արտահերթ ընտրություններին
16.10.2018
11:24
Արտահերթ խորհրդարանական ընտրություններ անցկացնելու վերաբերյալ ֆեյսբուքյան հարցման արդյունքներով օգտատերերի 90 տոկոսից ավելին ցանկանում են, որ արտահերթ ընտրությունները տեղի ունենան սույն թվականի դեկտեմբերին։
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Այսօր մեդիա կենտրոնում
Տեսանյութեր
Մամլո հաղորդագրություն
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ