«Արդյունավետ պայքար կոռուպցիայի դեմ, թե՞ ոչ․ Կոռուպցիայի կանխարգելման հարցերով մարմնի ստեղծում»
02.06.2017
19:30
Հունիսի 2-ին «Մեդիա կենտրոնի» նախաձեռնությամբ «Ա1պլյուսի» հեռուստատաղավարում առցանց ուղիղ հեռարձակմամբ անցկացվեց բանավեճ «Արդյունավետ պայքար կոռուպցիայի դեմ, թե՞ ոչ․ Կոռուպցիայի կանխարգելման հարցերով մարմնի ստեղծում» թեմայով:

Բանավեճին մասնակցում էին ԱԺ «ԵԼՔ» խմբակցության պատգամավոր Լենա Նազարյանը,«Թրանսփարենսի Ինթերնեշնլ հակակոռուպցիոն կենտրոնի» իրավախորհրդատու Հերիքնազ Տիգրանյանը, «Իրավաբանների հայկական ասոցիացիա» ՀԿ նախագահ Կարեն Զադոյանը և ՀՀ արդարադատության նախարարի տեղակալ Սուրեն Քրմոյանը:

Ինչպես հայտնի է վերջերս Արդարադատության նախարարությունը ՀՀ Կառավարությանը ներկայացրեց Կոռուպցիայի կանխարգելման նոր մարմնի ստեղծման վերաբերյալ նախաձեռնություն, որը բազմաթիվ քննարկումների առիթ դարձավ:

Բանավեճի սկզբում Կարեն Զադոյանն ասաց, որ այդ առաջարկված նախագծում կան որոշակի համակարգային թերություններ:

«Առաջինը մոդելի ընտրության հարցն է, որը իրականում պետք է քննարկվեր հանրության հետ, նոր որոշվեր, սակայն դա չի քննարկվել: Երկրորդը՝ մոդելի ընտրության ժամանակ մենք պետք է հաշվի առնենք, որ հակակոռուպցիոն պայքարը կախված է  երեք հիմնասյուներից. կրթություն, կանխարգելում և պատժի անխուսափելիություն: Այս նախագծի փաթեթում պատժի անխուսափելիության հարցը լուծված չէ: Մարմնի կառավարման համակարգում ճիշտ մոդել չի ընտրված, միջազգային փորձով ապացուցված է, որ ամենաարդյունավետ մոդելը միանձնյա կառավարման մոդելն է»,-ասում է Զադոյանը:

Լենա Նազարյանն ասում է, որ իշխանությունը կոռուպցիայի դեմ պայքարելու ցանկություն չունի:

«Կան իրավապահ մարմիններ, մասնավորապես ՀՔԾ-ն, որը պետք է բացահայտեր պաշտոնական դիրքի չարաշահման, պաշտոնյաների ապօրինի հարստացման դեպքերը: Այդ դեպքերը չեն բացահայտվում, իսկ Հետքում կան բացահայտված այդպիսի դեպքեր, երբ պաշտոնյաները հայտնվում են օֆշորային  սկանդալներում, բայց հետո այդ մարդիկ հայտնվում են Ազգային ժողովում»,-ասում է Նազարյանը:

Նա ընդգծում է, որ միևնույն ժամանակ իշխանությունը չի կարող կտրված լինել աշխարհից և կան եվրոպական գործընկերներ, միջազգային կազմակերպություններ, որոնք պարտադրում են, որ լինի կոռուպցիայի դեմ պայքար կամ ստեղծվեն մեղմացուցիչ գործիքներ, մեխանիզմներ, որոնք կլինեն ընդդիմության, քաղհասարակության ձեռքին կոռուպցիայի դեմ պայքարելու համար:

«Այս օրենքը ես դիտարկում եմ որպես այդպիսի գործիք, մեխանիզմ մանավանդ, որ լինելու է այդ ազդարարման համակարգը, ազդարարների ինստիտուտը, երբ մարդիկ կարող են անանուն ազդարարարել կոռուպցիայի դեպքերի վերաբերյալ և օգտագործել այս գործիքը դրա դեմ պայքարելու համար»,-ասում է Նազարյանը:

Հերիքնազ Տիգրանյանն ասում է, որ ԹԻՀԿ-ն առաջարկներ է ներկայացրել նախագիծը բարեփոխելու համար:

«Մեր կազմակերպությունը ոչ թե առաջարկները անում է հիպոթետիկ, այլ իրականացրել  է «Հանրային ծառայության մասին» օրենքի ուսումնասիրություն և իրավակիրառման պրակտիկայի ուսումնասիրություն: Անցկացրել ենք հետազոտություն հանրային ծառայողների շրջանում շահերի բախման վերաբերյալ և ամփոփել, որտեղ արձանագրել ենք, որ  հանրային աշխատողների մոտ շատ ցածր է ընկալումը, թե ինչ է շահերի բախումը: Մենք քարտեզարգրել ենք այդ ամբողջը և մեր լուծման  առաջարկները ներկայացրել և հիմա տեսնում ենք շատ լուծումներ իրացված»,-ասում է Տիգրանյանը և այս առումով դրական գնահատում ներկայացված նախագիծը:

Նա հավելում է, որ այս նախագծում շատ ավելի համապարփակ լուծում է տրվել և այս օրենքով շահերի բախումը տարածվում է շատ ավելի լայն սուբյեկտների շրջանակի վրա, քան ամրագրված էր «Հանրային ծառայության մասին» մասին օրենքով:

Սուրեն Քրմոյանն ասում է, որ կոռուպցիայի կանխարգելման նոր ինստիտուցիոնալ մարմին ունենալու պահանջը ձևավորվել է հասարակության կողմից: 

«Քաղհասարակության կողմից տարիներ շարունակ բարձրացվել է, որ անկախ մարմին է պետք: Հստակ գործընթացը սկսվել է 2015-ի սեպտեմբերից, երբ ստեղծեցինք  պետություն-քաղհասարակություն պլատֆորմը: Համատեղ մշակվեց երկու մոդելային առաջարկություն, հատուկ դրա համար աշխատանքային խումբ ստեղծվեց, որ մշակվեր այդ մոդելները: Հիմա ինչպե՞ս ստացվեց, որ մենք չենք քննարկել»,-հակադարձեց Քրմոյանը՝ անդրադառնալով մինչ այդ հնչած քննադատություններին:

Նա ընդգծեց, որ քվեարկության արդյունքով ընտրվել է կանխարգելիչ մոդելը, այլ ոչ թե ունիվերսալ մոդելը, քանի որ վերջինս ռիսկեր է պարունակում:

«Կանխարգելիչ մոդելով բարեփոխումները չեն ավարտվելու, իրավապահ մարմինների բլոկում շարունակելու ենք բարեփոխումներ իրականացնել...Մենք համատեղ քաղհասրակության հետ ապօրինի հարստացումը քրեականացրել ենք: Մենք ստեղծեցինք կանխարգելիչ մարմին, մենք գործիքակազմ ենք տրամադրում և փուլային եղանակով կանդրառնանք նաև իրավապահ մոդելին»,-հավելեց Քրմոյանը:

Բանավեճի շարունակությունը դիտեք այստեղ:

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
2017-2018թթ պետգնումների համակարգի մոնիտորինգի արդյունքները
28.12.2018
12:00
Դեկտեմբերի 28-ին «Մեդիա կենտրոնում» «Հանրային քաղաքականության հետազոտությունների ազգային կենտրոն» ՀԿ-ն ներկայացրեց 2017-2018թթ (I կիսամյակի) պետական գնումների համակարգի հիմնական միտումները։
Իրավապաշտպանների առաջարկները ՔԿՀ-ներում բարեփոխումների իրականացման ռազմավարության վերաբերյալ
27.12.2018
13:30
Արդարադատության նախարարության կողմից е-draft կայքում 2018 թ. դեկտեմբերի 19-ից հանրային քննարկման է դրվել քրեակատարողական համակարգում իրավիճակի բարելավման նպատակով 2018 -2038 թթ. ռազմավարությունը և դրա իրականացման 20 -ամյա միջոցառումների ծրագիրը հաստատելու մասին կառավարության որոշման նախագիծը։ Այն հանրային քննարկման է դրված լինելու մինչև 2019 թ. հունվարի 8-ը։
Օպտիմա՞լ է նախարարությունների օպտիմալացումը
26.12.2018
12:00
Դեկտեմբերի 26-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցավ քննարկում «Օպտիմա՞լ է նախարարությունների օպտիմալացումը. գնահատում են մասնագետները» թեմայով:
2018 թ. Շուռնուխում տեղի ունեցած բռնության քրեական գործի կարճման վերաբերյալ
25.12.2018
11:00
Դեկտեմբերի 25-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցավ «Փինք Արմենիա» ՀԿ-ի մամուլի ասուլիսը, որի ընթացքում ներկայացվեցին 2018թ. Շուռնուխ գյուղում ԼԳԲՏ անձանց նկատմամբ ծեծի հիմքով հարուցված քրեական գործի մանրամասներն ու գործի կարճման պատճառները:
«Արամի 23. խոստումներ, որոնք չկատարվեցին»
24.12.2018
12:00
Մեդիա կենտրոնում, դեկտեմբերի 24-ին, տեղի ունեցավ քննարկում «Արամի 23. խոստումներ, որոնք չկատարվեցին» թեմայով:
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Տեսանյութեր
Մամլո հաղորդագրություն
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ