Ինչպե՞ս լուծել Լոռիում աշակերտների և ուսուցիչների տրանսպորտացիայի խնդիրը. քննարկում
04.03.2016
13:00
Թեպետ Լոռու մարզում դպրոցական երեխաների և ուսուցիչների տրանսպորտացիայի խնդիրը լուծելու համար մարզպետարանի հաշվարկով տարեկան անհրաժեշտ է մոտ 100 մլն դրամ, սակայն պետական ծրագրով այդ կարիքները հոգալու նապատակով հատկացվում է միայն 278 հազար դրամ: Գումարի չափը վերջին տասը տարում չի փոխվել, իսկ մարզպետարանը, չնայած իրական կարիքներին, յուրաքանչյուր տարի բույջեն ներկայացնելիս չի էլ փորձել ավել գումար պահանջել ֆինանսների նախարարությունից: Ուստի հատկացված գումարը բաշխվում է մարզի չորս դպրոցների մեջ՝ միայն այդ հաստատությունների աշակերտների տրասնպորտացիայի խնդիրը մեղմելու համար:

«Եթե վերջին տաս տարում նման կարիքներ ունեցող մարզերի մեծամասնությանը հատկացվող գումարի չափը չի փոխվել, չի ավելացել, նշանակում է սա պատահական չէ», - ասաց Լոռու մարզպետարանի աշխտակազմի կրթության, սպորտի և մշակույթի վարչության կրթության բաժնի գլխավոր մասնագետ Աշոտ Պապանյանը՝ հավելելով, որ 2017 թ.-ի բյուջեով մարզպետարանն այնուամենայնիվ փորձելու է այս խնդրին ինչ-որ չափով լուծում տալ:

Մինչ պետական գերատեսչությունները կփորձեն պարզել, թե թերի ֆինանսավորման պատճառը որն է՝ մարզպետարանը չի պահանջել ավելի մեծ գումար, թե ֆինանսների նախարարությունն այն չի տրամադրել, մարզի տարբեր համայնքների դպրոցականներ և ուսուցիչներ ամեն օր ոտքով անցնում են գյուղից գյուղ կամ քաղաք ձգվող կիլոմետրեր՝ կրթություն ստանալու համար: Լոռու, ինչպես և Հայաստանի այլ մարզերում կան համայնքներ, որտեղ դպրոցներ չկա, իսկ շատ այլ համայնքներում գործում են միայն հիմնական դպրոցներ:

«Շատ երեխաներ օրական մոտ 15-20 կիլոմետր և ավելին ճանապարհ են կտրում անցնում ոտքով, որպեսզի հասնեն դպրոց և այնտեղից՝ տուն: Լավագույն դեպքում ճանապարհին պատահած Աստծո կամոք տրված տրանսպորտային միջոցով են տեղափոխվում», - հայտարարեց «Համայնքային համախմբման և աջակցության կենտրոն» ՀԿ-ի տնօրեն Օլեգ Դուրգարյանը Վանաձորի «ՀԿ կենտրոնի» գրասենյակում մարտի 4-ին «Մեդիա կենտրոնի» կազմակերպած «Լոռու մարզում դպրոցականների և ուսուցիչների տրանսպորտային տեղափոխման խնդիրները» թեմայով քննարկմանը:

Ամիսներ առաջ «Համայնքային համախմբման և աջակցության կենտրոն» ՀԿ-ի անցկացրած հետազոտության արդյունքում պարզվել է, որ Լոռու մարզում բազմաթիվ երեխաներ, որոնք բնակվում են մի համայնքում, խնդիր ունեն տեղաշարժվելու այլ համայնք՝ կրթություն ստանալու համար: «Մենք ուսումնասիրեցինք նաև, թե որն է պետական քաղաքականությունը: Կա ինչ-որ քաղաքականություն, բայց դա չափից շատ անտարբեր է Լոռու մարզի նկատմամբ: Կան ծրագրեր, որոնք որոշակիորեն կարգավորում են աշակերտների եւ ուսուցիչների տրանսպորտային դժվարությունները, փոխատուցում են տրամադրում»,- ասաց նա՝ հավելելով, որ այդ կարիքների ապահովման համար գումարները մարզերի միջև համաչափ չեն բաշխվում:

«Աշակերտների եւ ուսուցիչների տրանսպորտացիոն փոխատուցում» պետական ծրագրով ծրագիրը 2015 թվականի տվյալներով, 25 մլն. դրամը տրվել է Սյունիքի մարզին, իսկ 278 հազար դրամ՝ Լոռու մարզին:

Ըստ Լոռու մարզպետարանի ուսումանսիրությունների, որը քննարկմանը ներկայացրեց Աշոտ Պապանյանը, 2016 թվականի հունվարի 1-ի դրությամբ մարզում կա 669 երթևեկող աշակերտ, որից 460-ը ընդգրկված են 1-9-րդ դասարաններում, 209 աշակերտ էլ սովորում է 10-12-րդ դասարաններում: Երթևեկող ուսուցիչների թիվն էլ կազմում է 629: Նրա խոսքով, Լոռու մարզին տրվող 278.100 դրամ գումարը բաշխվում է մարզի 4 համայնքներին, որոնք լուծում են աշակերտների տեղափոխման հարցը, սակայն ֆինանսների պակասը փորձ է կատարվում լրացնել համայնքների ֆոնդերի և դպրոցների բյուջեների հաշվին: «Տարեկան կտրվածքով հատկացվող գումարը քիչ է, բայց խնդիրը լուծելու համար աւակցում են համայնքները, և դպրոցները, որոնք իրենց կանոնադրությամբ իրավունք ունեն իրենց բյուջեներից գումարներ հատկացնել այդ խնդրի լուծման համար», - ասաց նա՝ հավելելով, որ մարզում դեռ չի գրանցվել դեպք, որ տրանսպորտային խնդիրների պատճառով «պարտուսից դուրս մնացած երեխա լինի»:

Տրանսպորտացիայի դժվարությունները խնդիր են ստեղծում նաև աշակերտների կրթության իրավունքի իրացման տեսանկյունից: «Հաճախ տրանսպորտային խնդիրներից ելնելով, այսօր հիմնական դպրոցն ավարելուց հետո աշակերտներն ավագ դպրոցներում կրթությունը չեն շարունակում», - նկատեց քննարկմանը մասնակից «Սպիտակի Հելսինկյան խումբ» իրավապաշտպան ՀԿ-ի իրավաբան Արեւահատ Պետրոսյանը:

Սպիտակ համայնքում, շարունակեց բանախոսը, կա միայն մեկ ավագ դպրոց, որտեղ գյուղական համայնքներից միայն մեկ աշակերտ է սովորում: «Պատճառը բոլորիս համար էլ պարզ է: Տրանսպորտի պատճառով չեն գալիս ավագ դպրոց եւ չեն կարողանում ազատ կերպով իրականացնել իրենց կրթության իրավունքը», - ասաց նա:

Բացի աշակերտներից բավականին սուր է նաև տրանսպորտից օգտվող ուսուցիչների խնդիրը, նշեց «Սպիտակի Հելսինկյան խումբ» ՀԿ նախագահ Աշխեն Բաբայանը:

«Մեր հետեզոտություններից պարզ դարձավ, որ կան ուսուցիչներ, ովքեր ընդհանրապես տեղյակ չեն պետության կողմից տրվող տրանսպորտային գումարների մասին: Թեպետ շատ ուսուցիչներ այլ համայնքներից են տեղափոխվում դասավանդելու համար, սակայն նրանք տեղյակ չեն իրեց իրավունքներին, նրանց այդ մասին չեն տեղակեցանում դպրոցներում: Ուսուցիչների աշխատավարձերն էլ շատ ցածր են եւ նրանք չեն կարող ամեն անգամ այդ գումարը տան տրանսպորտին, որպեսզի գնան աշխատանքի: Ուսուցիչներ կան, ովքեր հրաժարվել են աշխատանքից», - տեղեկացրեց նա՝ հավելելով, որ իրենց կազմակերպությունը տպագրել է տեղեկատվական բուկլետներ՝ «Ուսուցի՛չ, տեր կանգնիր քո իրավունքներին» կարգախոսով եւ տարածել տարբեր համայնքներում:

Քննարկմանը մասնակից ՀՀ Տարածքային կառավարման եւ զարգացման նախարարության վարչական վերահսկողության բաժնի առաջատար մասնագետ Արմեն Մարտիրոսյանը տեղեկացրեց, որ նախարարությունում խնդրին տեղյակ են և այն պահում են ուշադրության կենտրոնում: «Կարծում ենք՝ հնարավորություն կա մյուս տարվա բյուջեի կազմման ժամանակ համապատասխան ֆինանսական հայտ ներկայացնելիս որոշակի վերանայում կատարել: Կատարված ուսումնասիրություններն ավելի հիմնավոր կդարձնեն մարզպետարանների հայտը՝ ուղղված ֆինանսների նախարարությանը: Սակայն համապատասխան ֆինանսավորում կտրվի նախարարության կողմից, թե ոչ, դա այլ հարց է», - եզրափակեց նա:

Արշալույս Մղդեսյան, «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակի հետ կապվելու համար գրեք arshaluismghdesyan@pjc.am  հասցեին:

 

 

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
«Վարորդներին որոշ խախտումների դեպքում չտուգանելու և տուգանքների համաներման հնարավոր ազդեցությունն ու հետևանքները»
24.05.2018
11:00
ՀՀ ոստիկանությունը մայիսի 23-ից փոփոխություն է իրականացնում ճանապարհային երթևեկության կանոնների խախտումներով վարչական պատասխանատվության քաղաքականության մեջ:
«Գործարկվում է «Տվյալների պաշտպանության ընդհանուր կարգավորում»-ը. ինչպիսի՞ փոփոխություններ են սպասվում»
23.05.2018
12:00
Մայիսի 23-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում «Գործարկվում է «Տվյալների պաշտպանության ընդհանուր կարգավորում»-ը. ինչպիսի՞ փոփոխություններ են սպասվում» թեմայով:

«Բնապահպանության խնդիրներն ու ռիսկերը. առաջարկներ ուղղված նոր կառավարությանը»
22.05.2018
11:00
Բնապահպանության ոլորտում առկա խնդիրների, լուծումների և նոր կառավարությանն ուղղված իրենց առաջարկների մասին մայիսի 22-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցած քննարկմանը բարձրաձայնեցին բնապահպանները:
Հեռարձակվող ԶԼՄ-ների գործունեության և մեդիա ոլորտում բարեփախումների անհրաժեշտություն. Առաջարկներ ուղղված նոր կառավարությանը
21.05.2018
13:00
Հեռարձակվող ԶԼՄ-ների գործունեության և մեդիա ոլորտում բարեփոխումների անհրաժեշտության վերաբերյալ մայիսի 21-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցավ քննարկում, որին մասնակցում էին Երևանի մամուլի ակումբի նախագահ Բորիս Նավասարդյանը, Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի նախագահ Աշոտ Մելիքյանը և ՀՀ Հեռուստատեսության և ռադիոյի հանձնաժողովի անդամ Արմեն Մկրտչյանը:
«Այլընտրանքային հանրակրթության աջակիցների միության» ստեղծման ազդարարում
21.05.2018
12:00
Մայիսի 21-ին «Մեդիա Կենտրոնում» տեղի ունեցավ ասուլիս, որի ընթացքում ՀՀ կրթական ոլորտի ներկայացուցիչները ազդարարեցին «Այլընտրանքային հանրակրթության աջակիցների միության» ստեղծման մասին, կներկայացնեն ձևավորված միության կազմը, նպատակներն ու գործառույթները։
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Այսօր մեդիա կենտրոնում
Տեսանյութեր
Մամլո հաղորդագրություն
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ