«Աշխարհի պատկերը հայաստանյան մեդիայում» հետազոտություն. դրական և բացասական միտումներ
14.10.2015
12:00
Երեկ «Մեդիա կենտրոնում» ներկայացվեց «Ռեգիոն» հետազոտական կենտրոնի անցկացրած «Աշխարհի պատկերը հայաստանյան մեդիայում» հետազոտության և «Հայաստանյան ինտերնետային լրատվամիջոցների սահմանումները» ուսումնասիրության արդյունքները:

Հետազոտությունն անցկացվել է 2015-ի հունիսին: «Ռեգիոն» հետազոտական կենտրոնի ղեկավար Լաուրա Բաղդասարյանը ներկայացրեց, որ իրենք  ուսումնասիրել են 50 տարբեր լրատվամիջոցների աշխատանք, որոնց մեջ ընդգրկված են եղել 11 հեռուստաընկերություն, 3 ռադիո, 9 տպագիր թերթ, 6 ինֆորմացիոն գործակալություն և 21 ինտերնետային ձևաչափով լրատվամիջոցներ:

«Մենք այսօր ունենք երեք տեսակի լրատվամիջոց. առաջինը օֆլայնն է, որի դեպքում կոնտենտների տարածման համար կամ եթերն է կամ տպագիր տարբերակը: Մենք ունենք մի շարք թերթեր, օրինակ՝ Իրավունք Դե Ֆակտոն, Իրատեսը, Գոլոս Արմենիին, Չորրորդ իշխանությունը, որոնց ինտերնետային կայքերը ճշգրտորեն, հայելանման արտացոլում են նրանց տպագիր բովանդակությունները: Մենք ունենք նաև մյուս խումբը լրատվամիջոցների, որը ես անվանում եմ խառը տիպի լրատվամիջոցներ: Դրանք այն ԶԼՄ-ներն են, որոնք աշխատում են այնպես, ինչպես դասական ինտերնետային լրատվամիցոցները»,-ասում է Լաուրա Բաղդասարյանը:

«Հայաստանյան ինտերնետային լրատվամիջոցների սահմանումները» ուսումնասիրության արդյունքում «Ռեգիոն» հետազոտական կենտրոնն արձանագրել է խառնաշփոթ տերմինաբանություն խառը և առցանց լրատվամիջոցների սահմանումների վերաբերյալ:

«Մենք դիմել էինք խնդրանքով այն բոլոր առցանց լրատվամիջոցների ներկայացուցիչներին, որոնք ընդգրկվել էին մեր ուսումնասիրությունում, որպեսզի նշեն, թե ինչ տեսակի է իրենց ԶԼՄ-ն: Հիմնականում անվանում էին երեք տարբերակով. ինտերնետային կայք, էլեկտրոնային լրատվամիջոց և տեղեկատվական հարթակ:  Սա ակնհայտ տերմինաբանության բազմազանություն է և խառնաշփոթ»,-ասաց Բաղդասարյանը և առաջարկեց այդ անվանումների փոխարեն առցանց լրատվամիջոցներին տալ Հետք օնլայն, Առավոտ օնլայն անվանումները:

«Աշխարհի պատկերը հայաստանյան մեդիայում» հետազոտության շրջանակում ընտրված լրատվամիջոցներին ուղղվել են հարցեր, թե միջազգային թեմաների լուսաբանման համար որքան լրագրողներ են աշխատում լրատվամիջոցներում, կան արդյոք պայմանագրեր այլ երկրների ԶԼՄ-ների հետ, կամ ունեն սեփական թղթակիցներ այլ երկրներում:

«50 լրատվամիջոցներինց 40-նն են միայն պատասխանել մեր այդ հարցերին: Մյուսները հրաժարվել են՝ ասելով որ իրենք այդ հարցերը համարում են կորպորատիվ նշանակության են և չեն ուզում հրապարակել»,-նշեց Բաղդասարյանը:

Ըստ հետազոտության արդյունքների լրատվամիջոցների 1/3-ը թղթակիցներ ունեն արտասահմանում, հիմնականում՝ Վրաստանում, Ռուսաստանում, Թուրքիայում, Լիբանանում և Սիրիայում, երբեմն նաև Գերմանիայում:

Ուսումնասիրված լրատվամիջոցների 23 տոկոսն է, որ աշխատում է արտասահմանյան լրատվականների հետ պայմանագրով` միջազգային լուրերը ներկայացնելիս:

Բաղդասարյանը նշում է, որ հայկական լրատվամիջոցները  բավականին ինտենսիվ են ներկայացնում միջազգային թեմատիկան և բավականին մեծ թվով արտադրողականություն են ապահովում այս թեմաների համար, մասնավորապես՝ news.am-ը, 1in am-ը, Armenpress-ը:

«Մենք ունեցել ենք մեկ ամսվա ընթացքում օրեր, որոնց ժամանակ միջազգային լուրերի քանակը հասել է մինչև 160 միավոր նյութի մեկ առանձին լրատվամիջոցի դեպքում: Հայկական լրատվականներում միջազգային նյութերի տեղը հիմնականում լուրն է: Եվ մի հատվածը այն լուրերն են, որոնք կապ ունեն ՀՀ-ի հետ»,-նշեց Բաղդասարյանը:

Միջազգային նյութերի հիմնական աղբյուրը 57 տոկոսով արտասահմանյան լրատվամիջոցներն են: Ըստ հետազոտության արդյունքների՝ ընդամենը 20 տոկոսն է  սեփական արտադրության նյութեր:

«Դրանց մեջ կան նյութեր, որոնք ներկայացնում են որպես սեփական նյութեր առանց որևէ հղումի, բայց ակնհայտ երևում է, որ սեփական արտադրության չեն:  ՀՀ լրատվամիջոցների համար հիմնական աղբյուր են ծառայում Ռուսաստանի, Մեծ Բրիտանիայի, ԱՄՆ-ի լրատվամիջոցները: Հեռուստատեսությունըև ռադիոն մի քիչ  ավելի շատ է օգտագործում ռուսական լրատվականա աղբյուրները: Իսկ այն երկրները, որոնց մասին լուսաբանվում է Ռուսաստանն է, ԱՄՆ-ն, այնուհետև հարևան երկրները՝ Թուրքիան, Ադրբեջանը»,-հավելեց Բաղդասարյանը:

Ասուլիսի ամբողջական տեսագրությունը դիտեք այստեղ:

Լիլիթ Առաքելյան, «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակի հետ կապվելու համար գրեք Lilitarakelyan@pjc.am  հասցեին:     

 

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
Թավշյա հեղափոխություն. մշակութաբանական փոփոխություններ
18.05.2018
11:00
Մշակութաբանական ի՞նչ փոփոխություններ են ակնկալվում թավշյա հեղափոխությունից: Ինչպե՞ս կառուցել ժողովրդին ծառայելու այլ մոդել, ինչպե՞ս պաշտոնյա-քաղաքացի հարաբերությունները պարզեցնել, ստեղծել կառավարման մարդակենտրոն քաղաքականություն։ Ի՞նչ փոփոխություններ են անհրաժեշտ հասարակության մեջ վարքագծային փոփոխությունների հասնելու համար:
Հոմոֆոբիայի դեմ պայքարի միջազգային օր. ԼԳԲՏԻ անձանց իրավունքների պաշտպանությունը Հայաստանում
17.05.2018
12:00
ԼԳԲՏԻՔ անձանց իրավունքների պաշտպանությամբ զբաղվող փաստաբանները հույս են հայտնում, որ քաղաքական իրավիճակի փոփոխությամբ թե դատավորները, թե փաստաբանները, թե դատախազները իրենց աշխատանքի վայրում այսուհետ կղեկավարվեն մարդու իրավունքների պաշտպանության սկզբունքով:
«Կառավարության երկարաժամկետ ու կարճաժամկետ անելիքները տնտեսության մեջ»
17.05.2018
11:00
Մայիսի 17-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում «Կառավարության երկարաժամկետ ու կարճաժամկետ անելիքները տնտեսության մեջ» թեմայով: Քննարկման բանախոս տնտեսագետ Արտակ Մանուկյանը նշեց, որ քաղաքական կամքի առկայության դեպքում հնարավոր է կարճ ժամանակահատվածում լուրջ հաջողություններ գրանցել։
«Թավշյա զրույցներ» հեղափոխության դեմքերի հետ. Դավիթ Սանասարյան
16.05.2018
16:00
Մայիսի 16-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ հանդիպում «թավշյա հեղափոխության» ակտիվ մասնակից, «Մերժիր Սերժին» նախաձեռնությանանդամ, ՀՀ քաղաքացի Դավիթ Սանասարյանի հետ:
«Դատաիրավական համակարգի բարեփոխումների պահանջ. իրավապաշտպանների առաջարկները»
15.05.2018
13:00
Դատաիրավական համակարգի առողջացման համար անձերի փոփոխություն է պետք. շատ դատավորներ կան, որոնք այս տարիների ընթացքում դատական համակարգի նկատմամբ լուրջ անվստահություն են ձևավորել:
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Այսօր մեդիա կենտրոնում
Տեսանյութեր
Մամլո հաղորդագրություն
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ