Ներառական կրթության ոլորտում մեծագույն խնդիր է ուսուցիչների վերաբերմունքն ու պատրաստվածությունը
26.08.2015
11:00
Այսօր ՀՀ-ում գործում է ներառական կրթություն իրականացնող 170 դպրոց և մինչև 2025 թվականը Հայաստանում պետք է ներառական կրթություն ներդրվի հանրապետության բոլոր դպրոցներում:

Այսօր «Մեդիա կենտրոնում» ներառական կրթության վերաբերյալ տեղի ունեցած քննարկմանը մասնակցում էին «Հույսի կամուրջ» ՀԿ-ի ղեկավար Սուսաննա Թադևոսյանը, Հանրային քաղաքականության ինստիտուտի գործադիր տնօրեն և հետազոտող Արևիկ Անափիոսյանը, Կրթության և Գիտության նախարարության աշխատակազմի հանրակրթության վարչության նախադպրոցական և միջնակարգ կրթության բաժնի գլխավոր մասնագետ Անահիտ Մուրադյանը, Երևանի Ջոն Կիրակոսյանի անվ. N 20 դպրոցի փոխտնօրեն Լարիսա Մովսեսյանը և Գեղարքունիքի մարզի Մարտունի քաղաքի N 2 հիմնական դպրոցի ներառական կրթության սոցիալական մանկավարժ Աստղիկ Գալստյանը:

Անահիտ Մուրադյանն ասում է, որ ներառական կրթության գաղափարախոսությունը հիմանդրվել է կրթությունը կարգավորող հիմնարար օրենքով դեռ 1999-ին:

«2005-ին ԱԺ-ն  ընդունեց «Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող անձանց կրթության մասին» օրենքը, որտեղ հստակ ներառական կրթության գաղափարախոսությունը ներառված էր: Ամբողջ աշխարհում ներառումը այլևս ապրելակերպ է, մարդկանց համատեղ ապրելու, աշխատելու և սովորելու կենսակերպ: Յուրաքանչյուր երեխա պետք է իրեն հարմարվետ և կարևորված զգա հանրակրթության պայմաններում, և պետությունը պետք է յուրաքանչյուր երեխայի մասին հոգ տանի անկախ նրանից երեխան առանձհատուկ պայամանների կարիք ունի թե չունի»,-ասում է Մուրադյանը:

Նա նշում է, որ 2014-ին ԱԺ-ն ընդունեց «Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին օրենքը:

«ՀՀ բոլոր դպրոցները մինչ 2025 թվականը պետք է կարողանան իրականացնել ներառական կրթություն օրենքի պահանջներով, ոչ թե ուղղակի ընդունեն երեխային: Այսօր էլ պարտավոր են ընդունել երեխաներին, բայց պետք է կարողանան համարժեք արձագանք տալ յուրաքանչյուր երեխայի կարիքներին»,-հավելում է Մուրադյանը:

Սուսաննա Թադևոսյանը նշում է, որ մեծագույն խնդիր է մնում երեխայի կարողությունների և հնարավորությունների նկատմամբ վերաբերմունքը, հատկապես հաշմանդամություն ունեցող երեխայի:

«Սա խոչընդոտ է, որը կա ընտանիքներում, հասարակության մեջ, դպրոցում: Այստեղ շատ անելիք ունեն ՀԿ-ները:  Վերապատրաստումների, լավագույն փորձի, անընդհատ լուսաբանման միջոցով պետք է փոխել վերաբերմունքը նաև ուսուցիչների մոտ: Մեծագույն խնդիր է  ուսուցիչների վերաբերմունքն ու մասնագիտական ունակությունները, որոնք ձևավորվում  են մանկավարժական համալսարանում: Իսկ շատ հաճախ, ցավոք, հենց ընտանիքի անդամների ակնկալիքն է շատ ցածր  երեխաների կրթության հարցում»,-նշեց Թադևոսյանը:

Լարիսա Մովսեսյանն ասում է, որ 2006-ից, երբ իրենց դպրոցը դարձավ ներառական, իրենք բազմաթիվ դժվարությունների առջև կանգնեցին:

«Ամենակարևորը ստեղծել ներառական հասարակություն դպրոցում, ապա գնալ դեպի ներառական հասարակություն: Եթե դուք կարողանում եք ստեղծել փոքր հասարակություն դպրոցում, ապա երեխաները ավարտում են մեխանիկորեն, մեծանում են այդ նորմերի և գաղափարախոսության մեջ, և նրանք բնազդաբար են ստեղծում այդ հասարակությունը: Իհարկե, սկզբից կային մարդիկ, որ չէին ընկալում, չէին ուզում աշխատել նման պայմաններում, սակայն պետք է ստեղծել այդ խումբը, որը կլինի արհեստավարժ, պաստրատված և այդ գաղափարախոսությունը ընկալող: Մենք սկզբից տանում էինք զգացմուքներից դեպի արհեստավարաժություն, իսկ այժմ արհեստավարաժությունից ստաբիլ ներառում: Դա նորմ է, և խնդիրները երեխաների մեջ չեն, խնդիրները մեծերի, ծնողների և ուսուցիչների կարծրատիպերի մեջ է»,-հավելում է Մովսեսյանը:

Արևիկ Անափիոսյանը ներկայացնում է իրենց կատարած հետազոտությունը ներառական կրթության համակարգում և ներկայացնում 5 կարևոր խնդիր, որոնք մտահոգության տեղիք են տալիս:

«Առաջինը ներառական կրթության գաղափարախոսությանն է վերաբերում և դրա ձևակերպումներին:  Երկրորդը վերաբերում է համակարգի միասնականությանը: Երրորդը վերաբերում է որակին: Այսօր բարեփոխումը գնում է նրան, որ մենք ներառում ենք բոլորին դպրոցներում, բայց դա պետք է անենք կրթության որակը չգցելու, այլ բարձրացնելու հաշվին: Չորրորդ խնդիրը վերաբերում է մասնագիտական պատրաստվածությանը, ուսուցիչներին և բազմամասնագիտական թիմին: Հինգերորդ խնդիրն էլ վերաբերում է  ֆինանսավորման մեխանիզմներին»,-ասում է Անափիոսյանը:

Աստղիկ Գալստյանն էլ նշում է, որ մարզերում ներառական կրթության համակարգում առկա է մանկավարժների վերապատրաստման խնդիր:

«Մեր դպրոցը 2012-ից է դարձել ներառական 12 աշակերտով, իսկ այժմ ունենք 40 աշակերտ: Մեր դպրոցի մանկավարժները անցել են համապատասխան վերապատրաստում Կրթության ազգային ինստիտուտում, բայց Բժշկահոգեբանական  մանկավարաժական գնահատման կենտրոնից մեզ դեռ չեն վերապատրաստել: Մենք սպասում ենք, որ վերապատրաստեն: Մեր մարզում հիմնականում շատ են խանգարում կարծրատիպերը: Այս պահին ունենք ծնողներ, ովքեր երեխա ունեն, բայց մտածում են` ամոթ է,  դուրս բերեն նրանց: Մտածում են, ո՞նց կլինի, որ համաքաղաքացիները տեսնեն, որ իրենք ունեն սայլակով երեխա: Բայց մեր մանկավարժները աշխատում են այդ ուղղությամբ, որ մոտեցումները փոխվեն: Մեր միակ խնդիրը նաև այն է, որ ոչ մի ՀԿ-ի, ոչ մի կառույցի հետ չենք համագործակցում»,-հավելեց Գալստյանը:

Լիլիթ Առաքելյան, «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակի հետ կապվելու համար գրեք Lilitarakelyan@pjc.am  հասցեին:

 

 

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
«Վարորդներին որոշ խախտումների դեպքում չտուգանելու և տուգանքների համաներման հնարավոր ազդեցությունն ու հետևանքները»
24.05.2018
11:00
ՀՀ ոստիկանությունը մայիսի 23-ից փոփոխություն է իրականացնում ճանապարհային երթևեկության կանոնների խախտումներով վարչական պատասխանատվության քաղաքականության մեջ:
«Գործարկվում է «Տվյալների պաշտպանության ընդհանուր կարգավորում»-ը. ինչպիսի՞ փոփոխություններ են սպասվում»
23.05.2018
12:00
Մայիսի 23-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում «Գործարկվում է «Տվյալների պաշտպանության ընդհանուր կարգավորում»-ը. ինչպիսի՞ փոփոխություններ են սպասվում» թեմայով:

«Բնապահպանության խնդիրներն ու ռիսկերը. առաջարկներ ուղղված նոր կառավարությանը»
22.05.2018
11:00
Բնապահպանության ոլորտում առկա խնդիրների, լուծումների և նոր կառավարությանն ուղղված իրենց առաջարկների մասին մայիսի 22-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցած քննարկմանը բարձրաձայնեցին բնապահպանները:
Հեռարձակվող ԶԼՄ-ների գործունեության և մեդիա ոլորտում բարեփախումների անհրաժեշտություն. Առաջարկներ ուղղված նոր կառավարությանը
21.05.2018
13:00
Հեռարձակվող ԶԼՄ-ների գործունեության և մեդիա ոլորտում բարեփոխումների անհրաժեշտության վերաբերյալ մայիսի 21-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցավ քննարկում, որին մասնակցում էին Երևանի մամուլի ակումբի նախագահ Բորիս Նավասարդյանը, Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի նախագահ Աշոտ Մելիքյանը և ՀՀ Հեռուստատեսության և ռադիոյի հանձնաժողովի անդամ Արմեն Մկրտչյանը:
«Այլընտրանքային հանրակրթության աջակիցների միության» ստեղծման ազդարարում
21.05.2018
12:00
Մայիսի 21-ին «Մեդիա Կենտրոնում» տեղի ունեցավ ասուլիս, որի ընթացքում ՀՀ կրթական ոլորտի ներկայացուցիչները ազդարարեցին «Այլընտրանքային հանրակրթության աջակիցների միության» ստեղծման մասին, կներկայացնեն ձևավորված միության կազմը, նպատակներն ու գործառույթները։
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Տեսանյութեր
Մամլո հաղորդագրություն
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ