Հայաստանից ավիաուղիների հեռանալը ունի տնտեսական և քաղաքական պատճառներ
09.07.2015
12:00
Միջազգային ավիաուղիների կողմից չվերթները դեպի Հայաստան դադարեցնելը ունի քաղաքական և տնտեսական դրդապատճառներ:

Այսօր «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցած քննարկմանը այս խնդրին անդրադարձան ՀՀ Կառավարությանն առընթեր քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչության նախկին պետ Շահեն Պետրոսյանը և քաղաքագետ Արմեն Գրիգորյանը:

Վերջին շրջանում մի շարք ավիաուղիներ` «Լոթ», «Չեխական ավիաուղիներ», «Էթիհադ», հայտարարեցին դեպի Հայաստան իրենց չվերթները դադարեցնելու մասին:

Շահեն Պետրոսյանի կարծիքով խնդիրը նրանում է, որ  Հայաստանի ամբողջ ավիացիոն շուկան տրվել է Ռուսաստանին:

«Բաց երկնքի քաղաքականությունը, որն արդեն երկու տարի է, ինչ հայտարարվել է, բլեֆ է: Մեր օդային տարածքը միշտ բաց է եղել բոլոր ավիաընկերությունների համար: Երբ սկսվեց հայկական ավիաուղիների՝ «Արմավիայի» սնանկացման գործընթացը, դրանից հետո նոր ավիաընկերություն ստեղծվեց՝ «էյր Արմենիան» ու որոշվեց, որ երկինքը պետք է ազատականացնել՝ հաշվի չառնելով սեփական փոխադրողի շահերը: Եվ «էյր Արմենիան» անմիջապես սնանկացավ, քանի որ չդիմացավ այդ դեմպինգային քաղաքականությանը, որ տանում էին ռուսական ընկերությունները, ու  հիմա «Էյր Արմենիան» մեծ պարտքերի տակ է»,-ասում է Պետրոսյանը:

Նա նշում է, որ բաց երկնքի քաղաքականությանը անցելու համար երկար տարիներ է անհրաժշետ, որպեսզի  շուկան ազատականացվի:

«Այս ոլորտը օտարներին տրամադրելով անվտանգության խնդիր ենք ունենում: Եթե հանկարծ մենք էլ ընկնենք պատժամիջոցների տակ, ինչպես Ռուսաստանը, մենք այլևս չենք կարող թռչել, մեր սեփական ավիացիան չունենք»,-հավելում է Պետրոսյանը:

Արմեն Գրիգորյանը ասում է, որ խնդիրը շարունակում է մնալ քաղաքական  դաշտում:

«Բաց երկնքի քաղաքականությամբ փորձում էինք ոլորտը բարելավել, բայց արդյունքը բացասական ստացվեց: Բարելավում կարող էր լինել, եթե իջեցնեն հարկերը, Հայաստանը շարունակում է ունենալ ամենաբարձր հարկերից մեկը: Պետության կողմից սահմանված հարկերը ամենաբարձրն են Արևելյան Եվրոպայի երկրների հետ համեմատ»,-նշեց Գրիգորյանը:

Նա ներկայացրեց 2011-ին ԱՄՆ ՄԶԳ-ի կողմից իրականացրած հետազոտության արդյունքները, ըստ որի օդանավակայանի կողմից սահմանված հարկերը ուղևորների համար միջին չափի են, մինչդեռ պետության կողմից ուղևորների համար սահմանված հարկերը ամենաբարձրերի շարքում են:

«Օրինակ` երբ օդանավը իջնում է Զվարթնոց օդանավակայան, 2 ժամ կայանելու համար վճարում է 28 հազար 490 եվրո: Համեմատության համար նշեմ, որ Ռիգայում մոտ 15 960 եվրո է կայանման գումարը: Գնային տարբերությունը շատ մեծ է և դա էլ հիմնական պատճառն է, որ տոմսերը շատ թանկ են: Օրինակ՝ 10 հազար դրամ օդի հարկը Գյումրու օդանավակայանում հանել են, բայց այնտեղից ընդամենը թռիչքների 5 տոկոսն է, 95 տոկոսը կատարվում է Զվարթնոցից: Եթե իրականում ցակություն կա ոլորտը բարելավելու, ազատականացնելու, ապա նույն 10 հազար դրամի հարկը  կարող էին հանել»,-նշում է Գրիգորյանը:

Նա համեմատում է իրավիճակը Վրաստանի հետ և նշում, որ 2005-ից, երբ Վրաստանում հայտարարվեց «բաց երկնքի» քաղաքականություն, իրենց մոտ ուղևորների թիվը կրկնապատկվեց:

«Բացի այդ Վրաստանում այդ  էժան ավիաընկերությունների (low cost) մուտքը շատ մեծ փոփոխություններ բերեց և Վրաստանում հիմա շատացել են եվրոպացի տուրիստները: Եթե մենք կարողանանք այս ոլորտը բարելավել, հարկերը հանելով ու տոմսերի գները էժանացնելով  հնարավորություն տանք էժան ավիաընկերությունները մտնեն շուկա, ապա տուրիստների ու տուրիզմի զարգացման միջոցով կստանանք այդ եկամուտները»,-հավելեց Գրիգորյանը:

Անդրադառնալով ազգային ավիաուղիներ ստեղծելու խնդրին՝ բանախոսները նշեցին, որ սա քաղաքական կամքի հարց է:

«Մենք 90- ականներին շատ ավելի ծանր վիճակում էինք. պատերազմ, շրջափակում, բայց ստեղծեցինք մեր 3 ավիաուղիները և երեքն էլ աշխատում էին: Հիմա շատ ավելի բարենպաստ պայմաններում ենք, ու դա դժվար չէ նորից ստեղծելը, պարզապես քաղաքական կամքի հարց է»,-նշեց Պետրոսյանը:

Լիլիթ Առաքելյան, «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակի հետ կապվելու համար գրեք Lilitarakelyan@pjc.am  հասցեին:

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
Օգտատերերի 97 տոկոսը կողմ է արտահերթ ընտրություններին
16.10.2018
11:24
Արտահերթ խորհրդարանական ընտրություններ անցկացնելու վերաբերյալ ֆեյսբուքյան հարցման արդյունքներով օգտատերերի 90 տոկոսից ավելին ցանկանում են, որ արտահերթ ընտրությունները տեղի ունենան սույն թվականի դեկտեմբերին։
«Արդարությունն ինձ համար մեծագույն արժեք է». Էրիկ Բաբաջանյան՝ ուսանող, կինոօպերատոր
15.10.2018
11:59
Մեդիա կենտրոն նախագիծը սկսում է պատմությունների շարք, որտեղ ներկայացնելու ենք իրենց ոտնահարված իրավունքները վերականգնած և հիմնարար ազատությունների համար պայքարած մարդկանց:
Հայաստանում հոգեբուժական կենտրոնները վերակազմավորելու անհրաժեշտություն կա
10.10.2018
13:00
Հայաստանում, ըստ 2017 թ. պաշտոնական տվյալների, կա 52 հազար հոգեկան առողջության խնդիր ունեցող անձ, որը 3 տոկոս ավելի է համեմատած 2016 թ. տվյալների հետ:
«2019 թ. պետական բյուջեն ազնիվ, կոնսերվատիվ և իրավիճակային բյուջե է». տնտեսագետներ
09.10.2018
13:00
Հոկտեմբերի 9-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում «Պետական բյուջե-2019. մարտահրավերներ և հնարավորություններ» թեմայով։
Գործող խորհրդարանը չի ներկայացնում հանրության կամարտահայտությունը
05.10.2018
12:00
Հոկտեմբերի 5-ին Գյումրիում, Շիրակի պետական համալսարանում կազմակերպված «Արտահերթ խորհրդարանական ընտրությունների անցկացման տարբերականներն ու մեխանիզմենրը» թեմայով հանրային քննարկամն ընթացքում բանախոսները խոսեցին արտահերթ խորհրդարանական ընտրությունների անհրաժեշտության ու գործող խորհրդարանը ցրելու տարբերակաների մասին։
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Տեսանյութեր
Մամլո հաղորդագրություն
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ