Հայաստանից ավիաուղիների հեռանալը ունի տնտեսական և քաղաքական պատճառներ
09.07.2015
12:00
Միջազգային ավիաուղիների կողմից չվերթները դեպի Հայաստան դադարեցնելը ունի քաղաքական և տնտեսական դրդապատճառներ:

Այսօր «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցած քննարկմանը այս խնդրին անդրադարձան ՀՀ Կառավարությանն առընթեր քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչության նախկին պետ Շահեն Պետրոսյանը և քաղաքագետ Արմեն Գրիգորյանը:

Վերջին շրջանում մի շարք ավիաուղիներ` «Լոթ», «Չեխական ավիաուղիներ», «Էթիհադ», հայտարարեցին դեպի Հայաստան իրենց չվերթները դադարեցնելու մասին:

Շահեն Պետրոսյանի կարծիքով խնդիրը նրանում է, որ  Հայաստանի ամբողջ ավիացիոն շուկան տրվել է Ռուսաստանին:

«Բաց երկնքի քաղաքականությունը, որն արդեն երկու տարի է, ինչ հայտարարվել է, բլեֆ է: Մեր օդային տարածքը միշտ բաց է եղել բոլոր ավիաընկերությունների համար: Երբ սկսվեց հայկական ավիաուղիների՝ «Արմավիայի» սնանկացման գործընթացը, դրանից հետո նոր ավիաընկերություն ստեղծվեց՝ «էյր Արմենիան» ու որոշվեց, որ երկինքը պետք է ազատականացնել՝ հաշվի չառնելով սեփական փոխադրողի շահերը: Եվ «էյր Արմենիան» անմիջապես սնանկացավ, քանի որ չդիմացավ այդ դեմպինգային քաղաքականությանը, որ տանում էին ռուսական ընկերությունները, ու  հիմա «Էյր Արմենիան» մեծ պարտքերի տակ է»,-ասում է Պետրոսյանը:

Նա նշում է, որ բաց երկնքի քաղաքականությանը անցելու համար երկար տարիներ է անհրաժշետ, որպեսզի  շուկան ազատականացվի:

«Այս ոլորտը օտարներին տրամադրելով անվտանգության խնդիր ենք ունենում: Եթե հանկարծ մենք էլ ընկնենք պատժամիջոցների տակ, ինչպես Ռուսաստանը, մենք այլևս չենք կարող թռչել, մեր սեփական ավիացիան չունենք»,-հավելում է Պետրոսյանը:

Արմեն Գրիգորյանը ասում է, որ խնդիրը շարունակում է մնալ քաղաքական  դաշտում:

«Բաց երկնքի քաղաքականությամբ փորձում էինք ոլորտը բարելավել, բայց արդյունքը բացասական ստացվեց: Բարելավում կարող էր լինել, եթե իջեցնեն հարկերը, Հայաստանը շարունակում է ունենալ ամենաբարձր հարկերից մեկը: Պետության կողմից սահմանված հարկերը ամենաբարձրն են Արևելյան Եվրոպայի երկրների հետ համեմատ»,-նշեց Գրիգորյանը:

Նա ներկայացրեց 2011-ին ԱՄՆ ՄԶԳ-ի կողմից իրականացրած հետազոտության արդյունքները, ըստ որի օդանավակայանի կողմից սահմանված հարկերը ուղևորների համար միջին չափի են, մինչդեռ պետության կողմից ուղևորների համար սահմանված հարկերը ամենաբարձրերի շարքում են:

«Օրինակ` երբ օդանավը իջնում է Զվարթնոց օդանավակայան, 2 ժամ կայանելու համար վճարում է 28 հազար 490 եվրո: Համեմատության համար նշեմ, որ Ռիգայում մոտ 15 960 եվրո է կայանման գումարը: Գնային տարբերությունը շատ մեծ է և դա էլ հիմնական պատճառն է, որ տոմսերը շատ թանկ են: Օրինակ՝ 10 հազար դրամ օդի հարկը Գյումրու օդանավակայանում հանել են, բայց այնտեղից ընդամենը թռիչքների 5 տոկոսն է, 95 տոկոսը կատարվում է Զվարթնոցից: Եթե իրականում ցակություն կա ոլորտը բարելավելու, ազատականացնելու, ապա նույն 10 հազար դրամի հարկը  կարող էին հանել»,-նշում է Գրիգորյանը:

Նա համեմատում է իրավիճակը Վրաստանի հետ և նշում, որ 2005-ից, երբ Վրաստանում հայտարարվեց «բաց երկնքի» քաղաքականություն, իրենց մոտ ուղևորների թիվը կրկնապատկվեց:

«Բացի այդ Վրաստանում այդ  էժան ավիաընկերությունների (low cost) մուտքը շատ մեծ փոփոխություններ բերեց և Վրաստանում հիմա շատացել են եվրոպացի տուրիստները: Եթե մենք կարողանանք այս ոլորտը բարելավել, հարկերը հանելով ու տոմսերի գները էժանացնելով  հնարավորություն տանք էժան ավիաընկերությունները մտնեն շուկա, ապա տուրիստների ու տուրիզմի զարգացման միջոցով կստանանք այդ եկամուտները»,-հավելեց Գրիգորյանը:

Անդրադառնալով ազգային ավիաուղիներ ստեղծելու խնդրին՝ բանախոսները նշեցին, որ սա քաղաքական կամքի հարց է:

«Մենք 90- ականներին շատ ավելի ծանր վիճակում էինք. պատերազմ, շրջափակում, բայց ստեղծեցինք մեր 3 ավիաուղիները և երեքն էլ աշխատում էին: Հիմա շատ ավելի բարենպաստ պայմաններում ենք, ու դա դժվար չէ նորից ստեղծելը, պարզապես քաղաքական կամքի հարց է»,-նշեց Պետրոսյանը:

Լիլիթ Առաքելյան, «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակի հետ կապվելու համար գրեք Lilitarakelyan@pjc.am  հասցեին:

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
Խորհրդային անցյալի գնահատման տարբերությունները ներկա ու նախկին վերնախավերի մոտ
18.07.2018
11:00
Քաղաքագետ Էդգար Վարդանյանը «Սպիտակեցումից դեպի դատապարտում. մինչհեղափոխական և հետհեղափոխական իշխող քաղաքական վերնախավի մոտեցումները Հայաստանի սովետական անցյալի նկատմամբ» թեմայով հետազոտության արդյունքում հանգել է այն եզրակացությանը, որ խորհրդային ավտորիտար կառավարման վերաբերյալ ներկա ու նախկին իշխանական վերնախավերը բոլորովին տարբեր վերաբերմունք ունեն։
«Հեղափոխություն՝ մշակույթո՞վ, թե՞ առանց մշակույթի»
17.07.2018
17:00
Հուլիսի 17-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ քննարկում՝ «Հեղափոխություն՝ մշակույթո՞վ, թե՞ առանց մշակույթի» թեմայով։

«Մենք հայկական կողմից սպասում ենք կոնկրետ առաջարկներ». ՀՀ-ում ԵՄ պատվիրակության ղեկավար Պյոտր Սվիտալսկի
16.07.2018
11:00
«Մենք հայկական կողմից սպասում ենք կոնկրետ առաջարկներ և գաղափարներ, ԵՄ-ն Հայաստանում կառուցողական է տրամադրված». այս մասին հուլիսի 16-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցած մամլո ասուլիսի ժամանակ հայտարարեց ՀՀ-ում Եվրոպական միության պատվիրակության ղեկավար, դեսպան Պյոտր Սվիտալսկին:
Նոր «Ընտրական օրենսգիրքը» և հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքները
13.07.2018
12:30
Հուլիսի 13-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցավ քննարկում՝ «Ընտրական նոր օրենսգիրքը և հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքները» թեմայով:
«Հայաստանյան թավշյա հեղափոխությունը Ֆրանսիայում չափազանց դրական է ընկալվել»․ ՀՀ-ում Ֆրանսիայի դեսպան Ժոնաթան Լաքոտ
12.07.2018
10:30
Հայաստանում գարնանը տեղի ունեցած Թավշյա հեղափոխությանը ֆրանսիայում չափազանց դրական է ընկալվել ու ընդունվել, հատկապես ոգևորիչ էր այն, որ այդ ամենը խաղաղ ու օրինական բնույթ էր կրում․այս մասին հուլիսի 12-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցած մամլո ասուլիսի ժամանակ ասաց Հայաստանում Ֆրանսիայի արտակարգ ու լիազոր դեսպան Ժոնաթան Լաքոտը։
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Այսօր մեդիա կենտրոնում
Տեսանյութեր
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ